CRM dla polskiego franczyzodawcy reprezentującego globalną markę na rynku motoryzacyjnym

  • Oprogramowanie przystosowane jest do obsługi sieci salonów franczyzowych, które pracują na jednej bazie danych ale widzą wyłącznie elementy, do których otrzymały dostęp. Dla jednostek franczyzowych pełni rolę podstawowego narzędzia odpowiedzialnego za prowadzenie salonu, a dla franczyzodawcy służy do zarządzania siecią salonów.

    System stanowi bazę klientów oraz bazę używanych przez nich pojazdów.
    Klienci podzieleni są na grupy według rożnych kanałów dystrybucji, które generują sprzedaż.

  • Każde zapytanie klienta o ofertę, który przyszedł do salonu, zadzwonił, wypełnił formularz na stronie www lub przysłał maila jest wprowadzane do systemu z zaznaczeniem z jakiego marketingowego kanału komunikacji klient pochodzi po to, aby można było oceniać efektywność wybranych działań marketingowych. Zapytanie można przekonwertować do rezerwacji, a rezerwację do zamówienia. Zamówienie można przekonwertować do faktury wystawionej klientowi. System dysponuje kalendarzami przyjęć i wydań pojazdów.

  • Jako, że klienci pochodzą również ze współpracy z dealerami samochodów - możliwe jest śledzenie który dealer oraz który handlowiec u danego dealera przysłał klienta po to, aby na koniec miesiąca raportować sprzedaż w podziale na zebrane dane i prowadzić rozliczenia prowizyjne z dealerami. System prowadzi też programy lojalnościowe dla dealerów.

  • System rejestruje czasy pracy techników nad poszczególnymi usługami na samochodach klientów. Dedykowany interfejs dla techników pozwala im wystartować i zakończyć usługę. Moduł obsługi może techników pozwala również na prowadzenie systemu motywacyjnego, który wspiera efektywność działań.

  • Bogaty moduł raportowania pozwala analizować dane w podziale na:

    • sprzedaż w poszczególnych latach/miesiącach
    • sprzedaż w różnych kanałach dystrybucji
    • ilość obsłużonych pojazdów
    • ilość usług na pojazdach (sumarycznie miesięcznie oraz średnio per pojazd)
    • wartość wykonanych usług per pojazd
    • ilość zapytań od klientów
    • procent wygranych zapytań (takich, które skutkowały rezerwacją)
    • efektywność sprzedaży wynikłej z różnych kanałów komunikacji marketingowej

1
2
3
4
5